Studio Vision

Werkwijze

We laten je graag zien hoe wij te werk gaan

Kick-off

Elk proces begint met een kennismakingsgesprek, zónder verplichtingen. Wij pakken de eerste afspraak nét even anders aan dan anderen. We beginnen met het debriefingspel. Wij krijgen hierdoor alle informatie die we nodig hebben, zonder moeilijke vragen aan jou te moeten stellen. Eigenlijk vertalen we hiermee de vraag naar een opdracht. Vanuit dit spel maken we een voorstel waar jij ja of nee op kunt zeggen. 

Dit kun je verwachten

Zo ziet onze toekomstige samenwerking eruit

1. Wat is de vraag?

We beginnen met het inventariseren van de behoefte. Naar aanleiding van het antwoord op deze vragen bieden we de volgende mogelijkheden aan:

  • Merkintroductie: 
    Er moet een geheel nieuw merk gecreëerd worden of het merk wordt uitgebreid met een dochteronderneming
  • Merkactivatie:
    Het merk moet tot leven worden gebracht met campagnes en activaties

2. Start met dromen

Om goed van start te kunnen, moeten we eerst een goede basis vormen. Dit doen we door middel van een droomsessie. Hierin zetten we jouw droom en visie op papier. 

Wat is het product of de dienst die je verkoopt? Wat maakt dit product of deze dienst uniek? En, hoe maak jij het verschil? Ook de doelgroep komt ter sprake. Voor wie is het? Hoe is die doelgroep te herkennen? 

3. Even onderzoeken...

In deze fase komen de volgende analyses aan bod:

  • Merk
  • Doelgroep
  • Concurrenten
  • Trends & ontwikkelingen

4. Knopen doorhakken

Aan de hand van de opgehaalde inzichten zijn de kansen en (on)mogelijkheden voor een positionering in kaart gebracht. Nu kunnen we de meest onderscheidende positionering bepalen. Hierbij is het van belang om scherpe keuzes te maken. Dit betekent écht ergens voor kiezen, geen half werk. Door geen of halve keuzes te maken ontstaat het gevaar dat jouw merk voor niemand meer duidelijk is.

Een positionering bestaat uit:

  • Het samenstellen van een visie, missie en doel voor het merk
  • Het bepalen van de meest passende doelgroep 
  • Het identificeren van de belangrijkste concurrenten

5. De uitwerking

Om te zorgen dat de gekozen identiteit voelbaar wordt in alle lagen van het merk, worden verschillende modellen uitgewerkt zoals een merkwijzer en merkpersoonlijkheid. 

Een merkpersoonlijkheid is altijd gebaseerd op de archetypen van Jung. Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Starbucks. Dit merk vertaalt naar een merkpersoonlijkheid is: De avonturier. Het voordeel hiervan is dat de archetypen kenmerken van merken weergeven, maar ook van mensen. Dit zorgt ervoor dat consumenten zich makkelijk identificeren met een merk en zich verbonden voelen. 

Op basis van de merkidentiteit wordt zowel een visuele- als tekstuele identiteit gecreëerd. Dit kan bestaan uit een logo, kleuren, vormen, iconen een brand voice en een herkenbare tone of voice.

Alle verschillende elementen worden vastgelegd in een brand book. 

Een sneak-peak naar wat we hebben gemaakt?

6. Ready, set? Go!

Jouw droom is werkelijkheid! Spread the word!

Studio Vision kan helpen met het bedenken van onderscheidende, relevante en geloofwaardige merkcampagnes. Voor de uitvoering van deze campagnes wordt met diverse specialisten uit de markt gewerkt.

Activeringscampagnes verhogen de naamsbekendheid en geven betekenis aan de merknaam. Dit is een doorlopend proces waarbij het merk steeds met nieuwe verhalen – storytelling – geladen moet worden. Zo blijf je top of mind!

Kennismaken?