Studio Vision

Gratis advies voor jouw merk?

Kosten

We leggen je graag uit waar de prijs op gebaseerd is

Wat gaat het kosten?

Hoeveel is een nieuwe branding, campagne of merkpositionering voor jou waard? Dit is voor iedereen anders en het ligt er maar net aan hoeveel je ervoor terugkrijgt. Net zoals bij een paar schoenen kan 100 euro voor jou weinig zijn, maar voor iemand anders erg veel. 

Om uit te leggen hoe de prijs bepaald wordt, nemen we in het verhaaltje hieronder branding als voorbeeld, maar dit geldt ook voor de andere diensten.

De prijs wordt vastgesteld op basis van drie elementen: 

  • Waarde 
  • Risico’s 
  • Return on Investment (ROI)

Waarde

Zoals net beschreven is de waarde van een nieuwe branding, campagne of merkpositionering voor ieder bedrijf anders. Het hangt er helemaal vanaf hoe hiertegen aan wordt gekeken. 

Voor bedrijf A kan een nieuwe branding de wereld betekenen, omdat het bedrijf zo nieuwe kansen in zijn schoot geworpen krijgt. Voor bedrijf B kan de waarde veel lager liggen, omdat het simpelweg minder toevoegt. Dan moet je je misschien wel afvragen hoe relevant zo’n nieuwe branding is. 

De waarde van bijvoorbeeld een nieuwe branding, campagne of merkpositionering wordt daarom altijd bepaald door jou, de klant. 

Risico's

Wat zijn de kosten van een slechte branding of merkpositionering? Buiten de waarde van branding of merkpositionering bestaat de prijs ook uit het minimaliseren van risico’s. 

Slechte ontwerpen, verkeerde branding of fouten in de merkpositionering kunnen voor grotere bedrijven en merken ontzettend veel problemen opleveren. Als Coca Cola een fout maakt in de branding is het voor een bedrijf van die grootte veel lastiger deze fout te herstellen. Al hebben we het maar over zoiets kleins als en designfoutje. Dit kost zo’n bedrijf misschien wel miljoenen – Oeps, foutje bedankt!. 

Grotere bedrijven vinden het daarom fijner om iets meer te betalen voor de zekerheid dat de branding foutloos is. Ze betalen meer, voor minder risico. 

Return of investment

Met de juiste branding van een merk of bedrijf verkoopt het product of de dienst zich vanzelf. Als jij precies weet wie je bent, waar je voor staat en aan wie je wil verkopen. Dan kun je je boodschap zó inzetten dat het als vanzelf gaat. Klanten komen naar jou toe, in plaats van andersom. 

Tegenwoordig worden er geen producten of diensten meer verkocht. Er wordt een gevoel of een status verkocht. Sterker nog; dit is wat klanten willen en kopen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Efteling. Tuurlijk het is een leuk dagje uit, maar wat de Efteling eigenlijk verkoopt is een droom, een sprookje. 

Zonder de juiste branding verkoopt een product of dienst minder goed. Je moet meer moeite doen om het aan de man te brengen. Branding of merkpositionering is dus een investering die je terugkrijgt en ziet in de verkoop van je product of dienst. 

Audi of Peugeot

Het design, de strategie, het plan. Alle elementen voor de oplossing van jouw probleem of hulpvraag zijn altijd op maat gemaakt. Origineel. 

Hoe kan een Vision Creative met een vaste prijs werken als de vraag en de oplossing altijd anders zijn? Jouw merk is uniek, dus de oplossing is dat ook. Soms duurt het langer om een bepaald resultaat te behalen, soms duurt het korter. 

Starttarief
Studio Vision werkt soms wel met een starttarief. Maar, normaal gesproken koop je ook geen Audi voor de prijs van een Peugeot. Wil jij in je branding de kracht van een Audi of is een Peugeot meer dan genoeg? 

Kennismaken?